Volledig inzicht in jouw digital marketing inspanningen
Een simpele website met een aantal online campagnes kan wel honderden datapunten hebben: data die uit de website en campagne statistieken kan worden gehaald. Maar hoe bepaal je welke data betrouwbaar, nuttig en consistent is?
Site, App en campagne analytics op orde brengen
Wij starten eerst met het bekijken van welke data er beschikbaar is. Vervolgens maken we een meetplan. Hierin bepalen we welke onderdelen op de website of app bepalend zijn voor commercieel succes en zorgen we dat deze onderdelen in alle online databronnen worden gemeten. Ook de tussenliggende online klant contactmomenten (customer journey) brengen we in kaart en maken we meetbaar in de site en campagnestatistieken.
Deze stap vinden wij zo belangrijk dat we dit ook voor campagnes uitvoeren met een laag budget. Onze ervaring is dat we hierdoor sneller en veel makkelijker campagnes kunnen bijsturen indien we de doelstelling niet behalen.
Om dit goed in te richten maken we gebruik van een Tag Management tool zoals Google Tag Manager. Hiermee kunnen we ook extra bezoekerdata toevoegen aan de statistieken.
Worden alle statistieken goed gemeten, dan starten we met het maken van rapportages en dashboards. Natuurlijk volledig aangepast op de wensen en behoefte van persoon die er mee gaat werken.
Indien de uiteindelijke verkoop offline wordt behaald dan kunnen we ook de koppeling maken tussen het website bezoek en de CRM database. Deze data analyseren we weer met een Business Intelligence tool zoals Tableau.
Useful Data voor jou
Van een basis Google Analytics tot een Google Analytics implementatie met Enhanced E-commerce.
Inzicht krijgen in de prestaties van je website en digital marketing campagnes.
Duidelijke en heldere rapportages & dashboards afgestemd op de situatie van elke klant.
AVG proof maken van website en campagnes statistieken dmv cookie en privacybeheer.
Koppeling en integratie van CRM met site en campagne statistieken.