Welke stappen moeten we maken om verder te groeien? Waar laten we kansen liggen? Waarom doet de concurrentie het beter dan wij? Vragen die we dagelijks te horen krijgen van onze klanten met voor iedere vraag meerdere oplossingen. Meer budget uitgeven aan Google Ads of Facebook is in ieder geval niet altijd de juiste oplossing om meer succes te halen.
Ieder project, groot of klein, start met het uitwerken van een strategie. Niet een uitgebreid document met een veelvoud aan pagina's, maar korte heldere stappen en doordachte keuzes. Beknopt weergegeven met als doel om het meeste waarde te halen uit de beschikbare budgetten en tijd.
Om de juiste strategie te formuleren kijken we samen naar:
Wat zijn je doelstellingen, wat wil je behalen?
Wie is je doelgroep?
Wie zijn je concurrenten?
Welke campagnes zijn eerder opgezet en met welke resultaat?
Hierna gaan wij aan de slag met het analyseren van het bezoek op jouw site(s) en de campagne data. We ontwikkelen een duidelijk beeld van de doelgroep en bepalen hoe we hen het beste kunnen bereiken en activeren in de customer journey. Hieruit komt een online strategie voort waarin we per doelgroep de online kanalen en budgetten bepalen. Ook maken we een inschatting van de resultaten die we verwachten te halen.
Daarbij kijken we of de klantcontactmomenten logisch zijn. Belangrijke vragen hierbij zijn of de campagne boodschap goed aan sluit op de site en of het duidelijk is welke stappen de bezoeker moet doorlopen.