Conversie Optimalisatie

conversie-optimalisatieConversie optimalisatie is gericht op het behalen van een optimaal rendement uit de bezoekers op uw site. Conversie optimalisatie is nauw gerelateerd aan zoekmachine optimalisatie (SEO), Zoekmachine Adverteren (SEA) en andere kanalen die bezoekers aan uw site leveren.
Bezoekers naar een website genereren is één ding. Deze bezoekers laten converteren naar een lead/verkoop is echter een tweede. Conversie optimalisatie zorgt er voor dat een bezoeker de door u gewenste actie uitvoert.


Tussen de eerste pagina waarop een bezoeker komt (de ‘landingpage’ of ‘bestemmingspagina’) en de gewenste actie (verkoop of lead) moeten zo weinig mogelijk belemmeringen of afhaakpunten bestaan. Daarom is het belangrijk uw ‘sales funnel’ zo te optimaliseren dat er zo min mogelijk potentiële klanten afhaken. De kwaliteit van uw sales funnel en de kwaliteit van de bezoekers bepalen hoeveel conversies u met uw website zult behalen en wat de kosten per conversie zullen zijn.


Go eMarketing optimaliseert uw sales funnels en alle pagina’s binnen die sales funnel op basis van betrouwbare statistieken. Verbeteringen worden waar nodig aangebracht aan landingpages, teksten, formulieren, usability, look and feel, call to actions en klikpaden.


Met behulp van A/B testen en multivariabele testen zal uit eindelijk op basis van statistieken de meest optimale sales funnel worden gevonden. Met het oplossen van deze knelpunten wordt uw website een stuk gebruiksvriendelijker.

 

Voordelen: conversie optimalisatie

Met conversie optimalisatie haalt u veel meer rendement uit uw website. U gaat namelijk een hogere omzet per verkooporder genereren, mede omdat u minder betaalt per conventie. Daarnaast kan uw doelgroep gesegmenteerd worden op bijvoorbeeld herkomst, leeftijd of interesses, waardoor aan elk segment de meest optimale content kan worden getoond. Ook betere posities in zoekmachines zijn een voordeel van conversie optimalisatie, omdat de zoekmachine net als de bezoeker het meest relevante content te zien zal krijgen voor een specifieke zoekopdracht.

Door middel van de geavanceerde Analytics software krijgt u zeer nauwkeurige en betrouwbare meetgegevens die u volledig inzicht geven in de prestaties en kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s).

Voorbeeld

Stel dat uw conversieratio (percentage dat de gewenste actie uitvoert) stijgt van 5% naar 6%, dan heeft u 20% meer conversies of heeft u 17.7% minder bezoekers nodig voor het zelfde resultaat.

 

Waarom is GO eMarketing de ideale Conversie optimalisatie specialist?

  • Wij geven u 24 uur per dag inzicht in uw resultaten.
  • Wij werken met gecertificeerde Internet Marketeers.
  • Wij zijn Google Analytics Individual Qualified en hebben kennis van verschillende analytics software en optimaliseer software.
  • Veel ervaring met doelgroep bepaling, webteksten en advertentieteksten schrijven en het meten en interpreteren van statistieken en resultaten.
  • Wij nemen al het werk m.b.t. conversie optimalisatie volledig uit handen. Wij zorgen voor de opzet en het dagelijks management.
  • Wij werken in een uitvoerende, kennis overdragende of adviserende rol.
  • Wij zijn gecertificeerde Internet Marketeers met specialistische vakkennis
  • Wij kunnen met behulp van Google Analytics elk resultaat meetbaar maken en optimaliseren.

 

Bezoekers omzetten in leads of winst?

Bel met GO eMarketing via 06-42206223 of email voor een vrijblijvende, inspirerende brainstormsessie over Conversie Optimalisatie of internet marketing in het algemeen. Wij verbazen u graag met sterke analyses en nieuwe inzichten.

 

Wilt u geïnspireerd worden?

 

Bel met GO eMarketing via 06-42206223 of email voor een vrijblijvende, inspirerende brainstormsessie met één van onze specialisten.

 

Wij verbazen u graag met sterke analyses en nieuwe inzichten.

content-right